2014.03.14.
13:06

Írta: RabbitSenpai

of reforms/reformokról

concept2_1394816397.jpg_3507x2481

Text:"Another failure concept."

Szöveg: "Még egy sikertelen koncepció."

"What we need[...] is not evolution, but a revolution in education" - Sir Ken Robinson

"Amire szükségünk van[...] az nem egy evolúció, hanem egy forradalom az oktatásban" - Sir Ken Robinson

link(subtitles granted!/van felirat!): http://www.ted.com/talks/sir_ken_robinson_bring_on_the_revolution

Ha megvizsgáljuk a világ véleményét a sikeres oktatásról, realizálhatjuk, hogy a Szputnyik sokk után igencsak érdeklődővé vált, és elkezdődtek a törekvések a nemzetközi kutatásokra. Azóta ennek hatalmas kultúrája - és velejáró pénzösszegei - van, hiszen jól illik a kapitalista világrendbe, mint a hosszú távú befektetés egy formája és versenyképesség tartása. A sikeres és hatékony oktatásról való diskurzus és  kutatások száma folyamatosan növekszik és a nevelés tudomány számos kiváló tudásanyaggal bővítette repertoárját. Azonban ha ezt a globális grandiózusságot próbáljuk egy egyszerű intézmény világába sűríteni és tuszkolni, mint az iskola, joggal észlelhetjük, hogy nem sikerül. Bár a kitartásunk nagyobb, mint csillaggal csapkodó és tuszkoló újszülöttnek, a négyzet alakú luk előtt, sajnos reformjaink hasonlóan jutnak sikerre a gyakorlatban is. Bár van remény: például az Európai Unió 10 éves közös munkája, az oktatás interdiszciplinaritásáról és reformjáról megjelent a 2013-as Nemzeti Alaptantervben, gyakorlati megvalósulása elmarad. Paradigma váltásra lenne szükség, amelynek a tanárképzésben, az oktatás folyamatában, a tanítók jutalmazásában és a gyermek-szülő-tanár interakciójában és közös munkájában kéne megjelennie.

If we examine the opinion of the world about succesful education, we can realize, that after the Sputnik shock, it became really interested, and a lot of effor have been made for international researches. Soon after a whole system built around it - with a lot of money involved - because it can be easily embedded to the capitalist world order, as a long term invest and as a device to dominate the competitive market. The discussions of succesfull and effective education, and the number of researches are on the rise and pedagogy developed immensely. But if we try to to shrink this global gradness, to the size of a mere institution, like schools, we could easily see, that it will be a failure. Altough our persistance is greater, than a lashing newborn with a star-shape on a square hole, unfortuneatly the reforms we imply goes with the same degree of succes. We have hope thou: for example the European Unions joint work - lasting 10 years - of interdisciplinary education made its appearance in the Nemzeti Alap Tanterv of 2013(highest form of documents, of the Hungarian curriculum and education regulations), its implication is a failure, and almost non-existent. We need a paradigm shift in the training of teachers, the process of learning and teaching, the gratification of teachers, and the interaction of children, parent and teachers, and also in their joint work.

3 komment

Címkék: reality reform valóság koncepció concept

A bejegyzés trackback címe:

https://gtdr.blog.hu/api/trackback/id/tr435860076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

László Fóris 2014.03.14. 13:33:23

Sokszor belegondoltam abba, hogy mi lenne ha tanár lennék (közoktatásban). Nagyon szeretek gyerekekkel foglalkozni és szívemen viselem az összes gyermek nyűgét, baját akiket tanítok vagy csak foglalkozok velük. Nyilván maga a szakma bőván érett az átgondolásra. Az "életpálya program" szavak nagyon hangzatosak, de még mindig igen kevés javadalmazást kapnak a tanárok, szabad kezet meg még kevesebbet. Minden ember különbözik, így az oktatási stílusok is. Persze az állam meg akarja mondani a tutit (na igen, ilyen az állam, nem elég, hogy mozgatja a számat, szőrös, de még diktál is :D)Jó lenne ha a tanári pálya tényleg reális cél lehetne az embereknek (lsd. Ausztria), mert szerintem minőségi javulást lehetne ezzel elérni az oktatásban. Persze ez csak egy nagyon kis szegmense a dolgoknak, de motiválatlan és kiégett tanároktól nem lehet elvárni a minőségi oktatást, folytonos empátiát és toleranciát.

RabbitSenpai 2014.03.14. 18:06:29

Bár én sem értek egyet az oktatás centralizálásával, hiszen a PISA kutatásokban is, a magyar oktatás jobban szerepel a decentralizáltság idején, de az életpálya program létezését jónak tartom. Egyszerű oka van ennek, legalább történik valami, a tudós tanár képe pedig nagyon szép, persze az implikációja egyszerűen bugyuta(nagy nevek a pedagógiában, akik több száz tankönyv készítésében, tanár tovább képzésben szerepeltek stb., a pedagógus 1 kategóriába kerülnek), de hát tudjuk, hogy a magyar állami szféra gyakorta bizonyos tekintetből primitív és zsugori, más szempontból primitíven költekező és ezt a véleményt tartom párt és szín független.

László Fóris 2014.03.14. 20:50:38

Nos, ez persze igaz, de én sem tartom rossznak az életpálya modellt. Sőt! Nagyon is fontosnak tartom, ahogy leírtam. Csak ezt a mostanit ne nevezzük annak...vagy inkább a pálya elejének, ha már életpálya. Remélhetőleg lesz kifutása a dolognak.
süti beállítások módosítása